Jedna slikovnica prije spavanja, do pete će godine oživiti 1825 priča.
Dragi roditelji, vjerujem da možete pretpostaviti da ćemo u ovom članku progovoriti o važnosti čitanja na glas djeci.
“ČITAJMO DA NE OSTANEMO BEZ RIJEČI” slogan je Godine čitanja za koju je proglašena 2021. godina. Ja bih taj slogan prilagodila našoj situaciji i rekla ČITAJMO IM DA NE OSTANU BEZ RIJEČI.
Evo malo statistike:
Koliko riječi djeca do pet godina čuju?
- 4662 riječi djeca kojoj nije nikad bilo čitano
- 63 570 riječi djeca kojoj je čitano 1 do 2 puta tjedno
- 296 660 riječi djeca kojoj je čitano svakodnevno
Zašto je posebno važno čitati djeci i učiti ih da i sami postanu čitači? Čitanje obogaćuje maštu i vokabular, jača koncentraciju i intelekt, otvara vidike i širi spoznaje, pozitivno utječe na emocionalni i psihološki razvoj. Svega 15 minuta čitanja dnevno djeci pomaže cjelokupnom djetetovom razvoju.
Iako mi u vrtiću, skoro svakodnevno čitamo, doživljaj i osjećaj koji dijete ima u Vašem toplom zagrljaju, kad ste Vi fokusirani samo na njega, bez vanjskih smetala djetetu je neprocjenjiv i nezamjenjiv.
U nastavku ćemo vam prikazati način na koji smo se mi upoznali sa slikovnicom Tri praščića.
Djeca su već neko vrijeme fascinirana likom vuka. Upravo smo zato izabrale ovu priču.
Nakon pročitane slikovnice (i to više puta!), djeci smo uprizorile lutkarsku predstavu. Loptice su bile oduševljenje i svi su htjeli probati glumiti pa su i djeca svojim odgajateljicama jedno cijelo jutro s ginjol lutkama ponavljala predstavu, na svoj osebujan način. Vidjevši interes i želju za nastavkom igre u tom smjeru, odgajateljice su ponudile djeci da se obuku u praščiće i vuka te na taj način razvijaju svoje narativne i glumačke sposobnosti.
Likovno izražavanje i finu motoriku razvijali smo izrađivanjem kućica od različitih materijala. Usput smo učili i imenovali materijale i odnose među njima. Koji je lakši, koji je teži. Koje je boje i teksture.
Provlačenjem vune kroz plastificirane kućice smo, također, razvijali motoriku prstića.
Vizualnu percepciju vježbali smo na način da su dječica imala za zadatak tražiti sličicu u nizu, koja u njega ne pripada, te igrom Upari jednako.
Priču smo prepričavali, mijenjali kraj te se igrali riječima i rimom uz ploču gdje su skrivene sličice i dijelovi priče.
Za sam kraj, želim pozvati Vas roditelje da odvedete dijete u knjižnicu i ako već nije, besplatno ga učlanite i na taj način mu otvorite vrata velikog bogatstva riječi, slike te čarobnih svjetova i mašte!