Dobrobiti društvenih igara

U našoj skupini u zadnje vrijeme često igramo razne društvene igre u kojima sva djeca rado sudjeluju. Njihov interes raste pogotovo kada igramo novu, zanimljivu i pokretnu igru. Dijete predškolske dobi uživa i uči igrajući se. Stoga, kroz igre ih učimo strpljenju, koncentraciji, mašti, snalažljivosti i prihvaćanju pravila. Ponekad im je svima teško prihvatiti poraz, ali i to je dio igre. U tim trenucima objasnimo im što se dogodilo i da drugi puta može pobijediti netko drugi.

 

Psihologinja Josipa Kuretić ističe da su društvene igre:

  1. POKRETAČ GOVORNO-JEZIČNIH INTERAKCIJA
  • potiču govorno-jezične interakcije, izvještavanje u verbalnom i neverbalnom izražavanju
  • bogati se djetetov rječnik
  • potiču razvoj komunikacijskih vještina poput dogovaranja, uvjeravanja i pregovaranja
  1. POTIČU KOGNITIVNI RAZVOJ DJETETA
  • aktiviraju niz mentalnih procesa
  • dijete pamti pravila igre, svoje i tuđe poteze i strategije
  • usmjerava i održava pažnju duže vremena
  • uvježbava vizualne i perceptivne vještine
  • logički povezuje i zaključuje
  • uči da svako ponašanje ima posljedice, promišlja i predviđa koji su ishodi određenih poteza
  1. DRUŠTVENE IGRE OMOGUĆUJU USVAJANJE ZNANJA
  • prepoznavanje i imenovanje boja i predmeta
  • uvježbava orijentaciju i koordinaciju u prostoru i prostorne odnose
  • imitativne igre omogućuju djetetu uživjeti se u tuđu ulogu i razviti empatiju na maštovit i kreativan način
  • matematičko znanje – mehaničko brojenje, prepoznavanje brojki, povezivanje brojke s brojem i količinom, geometrijske oblike, bilježi bodove
  • razvoj predčitalačkih vještina
  1. DRUŠTVENIM IGRAMA UVJEŽBAVAJU SE MOTORIČKE VJEŠTINE
  • manipuliranje predmetima
  • razvoj ravnoteže, spretnost i preciznost grubih i finih motoričkih pokreta
  • usvajanje okulomotorne koordinacija
  • uvježbavanje grafomotoričkih vještina crtanjem i bilježenjem rezultata
  1. DRUŠTVENE IGRE POUČAVAJU SOCIJALNE VJEŠTINE
  • dijete uči pravila igre, prihvaća ih i poštuje
  • slijedi i daje upute drugim igračima
  • učenje strpljivosti i čekanja reda
  • dijete se dogovara i osmišljava kompromisna rješenja, uči kako surađivati s drugima
  1. DRUŠTVENE IGRE PRILIKA SU ZA UČENJE O EMOCIJAMA
  • pobjeda ili poraz, izaziva širok spektar emocija
  • dijete može naučiti prepoznati i imenovati emocije
  • uči da je u redu naljutiti se, ali i da postoje nepoželjni i prihvatljivi načini iskazivanja emocija
  • uči i uvježbava primjerene načine izražavanja emocija i kako se samo može umiriti. Na ovaj način usvaja regulaciju emocija i kontrolu ponašanja (samokontrolu)
  1. DRUŠTVENE IGRE JAČAJU SAMOPOUZDANJE
  • povećava se samouvjerenost u nizu različitih vještina što povećava osjećaj samopouzdanja, samopoštovanje i prihvaćanje sebe
  • ritual igranja društvenih igara osnažuje osjećaj pripadnosti koji uz doživljaj uspjeha potiče razvoj samopouzdanja koje dijete potiče na samostalnost i neovisnost

 

DRUŠTVENE IGRE KOJE IGRAMO U „TOČKICAMA“:

  • „GLAZBENE STOLICE“ – posložimo broj stolica koliko ima djece u formaciju kruga, djeca stanu jedan iza drugoga i svi trče u istom smjeru dok odgojiteljica drži ritam svirajući s defom; kada glazba stane, djeca brzo trebaju sjesti na prvu slobodnu stolicu. U prvom krugu je dovoljan broj stolica, a u drugom maknemo jednu stolicu i tako dok ne ostane samo jedna stolica i dvoje djece u završnom krugu igre. Pobjednik ili pobjednike uvijek nagradimo. 🙂
  • „SKRIVENI PLIŠANAC“ – djeca sjednu u hodnik na klupicu i pričekaju dok odgojiteljica u sobi dnevnog boravka sakrije plišanca i pozove ih sve da potraže, djeca traže bez pomoći odgojiteljice; ako duže vremena prođe i nitko ne pronađe, odgojiteljica pomogne s „toplo-hladno“ uputama. Igramo više puta da se još više potrude.
  • „DAN-NOĆ“ – djeca stoje jedno pored drugoga i slušaju upute koje odgojiteljica govori. Kada čuju „dan“ ustanu, a „noć“ čučnu. Trebaju biti tihi, brzi i spretni. Pobjednik je onaj koji ostane zadnji u igri.
  • „MEMORY KARTICE“ – igra u kojoj je cilj pronaći što više isti parova kartica. Na stolu se poslože kartice jedna do druge i djeca izvlače po dvije karte. Potrebno je pamtiti sličice kako se kartice okreću. Pobjednik je onaj koji pronađe najviše parova. U ovoj igri učimo i matematiku.

Igrajte se i kod kuće, poštujete pravila, a najbolji neka pobjedi. Prije svega, uživajte u zajedničkim obiteljskim trenucima. 🙂 🙂