U našoj skupini u zadnje vrijeme često igramo razne društvene igre u kojima sva djeca rado sudjeluju. Njihov interes raste pogotovo kada igramo novu, zanimljivu i pokretnu igru. Dijete predškolske dobi uživa i uči igrajući se. Stoga, kroz igre ih učimo strpljenju, koncentraciji, mašti, snalažljivosti i prihvaćanju pravila. Ponekad im je svima teško prihvatiti poraz, ali i to je dio igre. U tim trenucima objasnimo im što se dogodilo i da drugi puta može pobijediti netko drugi.
Psihologinja Josipa Kuretić ističe da su društvene igre:
- POKRETAČ GOVORNO-JEZIČNIH INTERAKCIJA
- potiču govorno-jezične interakcije, izvještavanje u verbalnom i neverbalnom izražavanju
- bogati se djetetov rječnik
- potiču razvoj komunikacijskih vještina poput dogovaranja, uvjeravanja i pregovaranja
- POTIČU KOGNITIVNI RAZVOJ DJETETA
- aktiviraju niz mentalnih procesa
- dijete pamti pravila igre, svoje i tuđe poteze i strategije
- usmjerava i održava pažnju duže vremena
- uvježbava vizualne i perceptivne vještine
- logički povezuje i zaključuje
- uči da svako ponašanje ima posljedice, promišlja i predviđa koji su ishodi određenih poteza
- DRUŠTVENE IGRE OMOGUĆUJU USVAJANJE ZNANJA
- prepoznavanje i imenovanje boja i predmeta
- uvježbava orijentaciju i koordinaciju u prostoru i prostorne odnose
- imitativne igre omogućuju djetetu uživjeti se u tuđu ulogu i razviti empatiju na maštovit i kreativan način
- matematičko znanje – mehaničko brojenje, prepoznavanje brojki, povezivanje brojke s brojem i količinom, geometrijske oblike, bilježi bodove
- razvoj predčitalačkih vještina
- DRUŠTVENIM IGRAMA UVJEŽBAVAJU SE MOTORIČKE VJEŠTINE
- manipuliranje predmetima
- razvoj ravnoteže, spretnost i preciznost grubih i finih motoričkih pokreta
- usvajanje okulomotorne koordinacija
- uvježbavanje grafomotoričkih vještina crtanjem i bilježenjem rezultata
- DRUŠTVENE IGRE POUČAVAJU SOCIJALNE VJEŠTINE
- dijete uči pravila igre, prihvaća ih i poštuje
- slijedi i daje upute drugim igračima
- učenje strpljivosti i čekanja reda
- dijete se dogovara i osmišljava kompromisna rješenja, uči kako surađivati s drugima
- DRUŠTVENE IGRE PRILIKA SU ZA UČENJE O EMOCIJAMA
- pobjeda ili poraz, izaziva širok spektar emocija
- dijete može naučiti prepoznati i imenovati emocije
- uči da je u redu naljutiti se, ali i da postoje nepoželjni i prihvatljivi načini iskazivanja emocija
- uči i uvježbava primjerene načine izražavanja emocija i kako se samo može umiriti. Na ovaj način usvaja regulaciju emocija i kontrolu ponašanja (samokontrolu)
- DRUŠTVENE IGRE JAČAJU SAMOPOUZDANJE
- povećava se samouvjerenost u nizu različitih vještina što povećava osjećaj samopouzdanja, samopoštovanje i prihvaćanje sebe
- ritual igranja društvenih igara osnažuje osjećaj pripadnosti koji uz doživljaj uspjeha potiče razvoj samopouzdanja koje dijete potiče na samostalnost i neovisnost
DRUŠTVENE IGRE KOJE IGRAMO U „TOČKICAMA“:
- „GLAZBENE STOLICE“ – posložimo broj stolica koliko ima djece u formaciju kruga, djeca stanu jedan iza drugoga i svi trče u istom smjeru dok odgojiteljica drži ritam svirajući s defom; kada glazba stane, djeca brzo trebaju sjesti na prvu slobodnu stolicu. U prvom krugu je dovoljan broj stolica, a u drugom maknemo jednu stolicu i tako dok ne ostane samo jedna stolica i dvoje djece u završnom krugu igre. Pobjednik ili pobjednike uvijek nagradimo. 🙂
- „SKRIVENI PLIŠANAC“ – djeca sjednu u hodnik na klupicu i pričekaju dok odgojiteljica u sobi dnevnog boravka sakrije plišanca i pozove ih sve da potraže, djeca traže bez pomoći odgojiteljice; ako duže vremena prođe i nitko ne pronađe, odgojiteljica pomogne s „toplo-hladno“ uputama. Igramo više puta da se još više potrude.
- „DAN-NOĆ“ – djeca stoje jedno pored drugoga i slušaju upute koje odgojiteljica govori. Kada čuju „dan“ ustanu, a „noć“ čučnu. Trebaju biti tihi, brzi i spretni. Pobjednik je onaj koji ostane zadnji u igri.
- „MEMORY KARTICE“ – igra u kojoj je cilj pronaći što više isti parova kartica. Na stolu se poslože kartice jedna do druge i djeca izvlače po dvije karte. Potrebno je pamtiti sličice kako se kartice okreću. Pobjednik je onaj koji pronađe najviše parova. U ovoj igri učimo i matematiku.
Igrajte se i kod kuće, poštujete pravila, a najbolji neka pobjedi. Prije svega, uživajte u zajedničkim obiteljskim trenucima. 🙂 🙂