Likovne aktivnosti

Likovne sposobnosti razvijaju se individualno kao i sve ostale sposobnosti djece. Njihov razvoj ovisi o poticajnoj okolini i samom djetetu te njegovom individualnom tempu razvoja. Razvoj likovnog izražavanja predškolskog djeteta slijedi razvoj njegovih spoznajnih procesa, razvoj motorike kao i rastuće mogućnosti baratanja likovnim materijalima. Sposobnost likovnog izražavanja razvija se od faze šaranja i senzomotoričkog uživanja u pokretima šaranja, preko slučajno postignutog predstavljanja predmeta u okolini pa do namjernog subjektivnog prikazivanja stvarnosti.

U fazi šaranja dijete je najprije zainteresirano za pokrete rukom i predmete kojima barata, a manje se brine za šare koje su posljedica njegovih pokreta olovkom po papiru. U početku pokreti su nenamjerni, bez određenog cilja. Olovka se grčevito drži među prstima, a zglob se ne miče.

Za poticanje razvoja likovne sposobnosti u ovoj fazi (šaranje) važna je reakcija odrasle osobe na djetetovu aktivnost. Potrebno je djetetu dopustiti slobodu, ne kritizirati, ne poučavati, ne sugerirati. Poželjno je pokazivati zainteresiranost, prihvaćati djetetova objašnjenja, blago poticati na tumačenje slike ili rada. U ranijoj dobi važno je omogućiti dijetetu upoznavanje s različitim vrstama likovnog materijala kao i njihovim svojstvima, kako bi ih u starijoj dobi dijete moglo koristiti samostalno i svrhovito.

U skupini Cvjetići “najpopularnije” likovne aktivnosti su slikanje temperom i bojom za prstiće. Posebna “utrka” započne kada odgajateljica postavi zaštitu za stol. Često moramo pričekati (odgoditi potrebu) da prijatelji završe kako bi mogli slikati. Na jedan stol odgajateljice su zalijepile papir pa imamo mjesto koje nam je uvijek dostupno za crtanje drvenim bojicama. Ponekad nas likovno izražavanje malo ponese pa imamo vrhunske radove i po zidu. Flomasteri su bili zanimljivi posebno dok smo istraživali kakve tragove flomaster ostavlja po našim rukama. Slano tijesto je bilo vrlo primamljivo pa smo imali i pokojeg degustatora. Uglavno nama se sviđa istraživati sve likovne aktivnosti. Vrlo smo ponosni na radove koji krase našu garderobu i sobu. S velikim osmjehom pokazujemo ih mamama  i tatama, a oni kad vide našu sreću zaborave na sve tragove koje nosimo kući na svojoj odjeći.

Tatjana i Sandra