Naša mala ordinacija

Kako smo tijekom godine razgovarali o različitim zanimanjima, tako smo formirali i neke nove centre aktivnosti, odnosno po interesu djece mjenjali smo “radna mjesta” roditelja. Stvarali smo poticaje za simboličku igru koja sama po sebi predstavlja aktivnosti iz svakodnevnog života, a djeca kroz (ovaj put) ordinaciju prikazuju i prenose svoje doživljaje o liječniku. Moramo još naglasiti da je simbolička igra vrlo važna u dječjem razvoju jer potiče razvoj jezika i govora, međusobnu komunikaciju, kreativnost, socio – emocionalne vještine i dr.

Za otvorenje ordinacije zaslužni su i roditelji uz čiju smo pomoć prikupili neka medicinska pomagala (inekcije, kremice, zavoje, slušalice, i sl). Slijedila su i pravila igre. U igri istovremeno sudjeluje liječnik, medicinska sestra i pacijent. Prvih dana “čekaonica” je bila puna, i morali smo poticati djecu na čekanje i strpljenje, posebno kod promijene uloga. S vremenom je gužva nestala, ali zanimanje za igru još uvijek traje. I lutka je sada u ulozi pacijenta, a ordinacija će biti otvorena dok djeca svakodnevno pokazuju interes za igru.

Ova tema poslužila je ne samo kao simbolička igra, nego i razgovor o ljudskom tijelu. Iz knjižnice smo posuđivali (i još uvijek posuđujemo) slikovnice i male enciklopedije koje smo listali, gledali, i na različita pitanja odgovarali… A kako u vrtiću imamao sklopivi model kostura, željeli smo gledati i njegove dijelove. Naravno aktivnosti su prilagođene njihovom interesu, ali i uzrastu. Nastali su i neki likovni radovi.