Obogatili smo i centar početnog čitanja i pisanja

Prostor, tj. centar početnog čitanja i pisanja u našoj sobi dnevnog boravka ima dvojaku namjenu. Služi naravno svrsi naziva, ali nam služi i kao „spavaona“. Iz tog razloga za oplemenjivanje ovog prostora možemo koristiti samo zidove. Imamo i pokretnu knjižnicu koja taj centar čini prihvatljivim i svrsishodnim. Zbog navedenih razloga odlučili smo izraditi plakate i na taj način nadopuniti prostor te probuditi interes djece kako bi imali mogućnost učiti kroz igru i zabavu. 

Manji plakat potiče kod djece prepoznavanje i usvajanje slova te povezivanje suglasnika i samoglasnika čitanjem zajedno tj. stapanje glasova, npr.: B – A = BA. Veći pak za cilj ima vježbanje i usvajanje prvog i zadnjeg glasa, te glasovne analize i sinteze. Što to znači? Analiza je rastavljanje riječi na glasove, a sinteza spajanje glasova u riječ. Kako bi sve pretvorili u zabavnu igru sve je osmišljeno na bazi pomicanja pokretnih slova i sličica na čičak. Jedna od mogućnosti plakata je da npr. djeca odaberu jednu sličicu, recimo RIBA, zatim riječ raščlanjuju na glasove R – I – B – A, te je „pišu„ na za to predviđeno mjesto. Cilj ove aktivnosti je prepoznavanje i imenovanje slova i njihovo spajanje u riječ. Također iznad svakog slova abecede nalazi se sličica s početnim glasom istog, npr.: iznad slova J nalazi se sličica ježa što omogućava djeci lakše uočavanje prvog glasa u riječi. Ponavljanjem riječi „jež“ prepoznaju i ostale glasove kao i posljednji. Prigodna pjesmica “Abeceda” koja je često svirala u podlozi s vremenom je usvojena te djeca često na neko slovo otpjevaju tekst koji mu pripada, npr.: A – auto koji juri, C – cvrčak koji cvrči…  

Naravno ovi poticaji su namijenjeni predškolcima, a ove godine ih imamo čak pet tako da je potreba i interes za ovakvom vrstom učenja velik. Neki od njih su se odvažili napisati i kraću rečenicu. Što reći, nego bravo Zvjezdice

Važan dan mjeseca svibnja je Majčin dan. Uz pjesmicu od Jacques Houdeka “Majka”, koju su izvrsno naučili pjevati djeca su pokazala veliku kreativnost te vještine pisanja slova, riječi u obliku poruka „Zašto volim svoju mama?“ Preciznost i praćenje linije pri rezanju bio je pravi izazov za mlađu djecu, ali upornost i osviještenost zašto to rade dala je rezultat u obliku prekrasnih čestitki. Starijoj djeci rezanje nije bio problem, no izazov pisanja cijelih rečenica je. Htjeli su to, htjeli su razveseliti svoje majke! 

Za kraj bi se samo htjeli pohvaliti novom spravom koja je postavljena na dječjem dvorištu. Djeca su je strpljivo čekala i sad uživaju u svim izazovima koje ona nudi. Radnicima smo se zahvalili poklonivši im buket cvijeća načinjen otiscima dječjih razigranih ruku s porukom hvala.