Poticanje tjelesnog razvoja 2. dio

Rođeni smo s ljubavlju prema kretanju i osjećamo se bolje kada smo snažni i hitri.“ Suzan Kalish

Prirodni oblici kretanja predstavljaju temelj pravilnog rasta i razvoja djece. Ovi se oblici kretanja izvode nagonski, ne zahtijevaju ništa drugo osim mogućnosti da se nesmetano razvijaju od rođenja u čemu je ključna uloga roditelja, do polaska u vrtić kada se u proces njihova razvoja uključujemo i mi, odgajateljice. Imajući na umu da se u ovoj dobi razvija koštano-vezivni i živčano-mišićni sustav, da snažno rastu i razvijaju se veliki mišići, motoričkim se aktivnostima bavimo svakodnevno.

HODANJE

„Hoda“ na koljenima

Kreće se unazad

Kreće se postrance

Kreće se po suženoj površini pridružujući korak

Gura i vuče igračke

Uspinje se i silazi stubama pridružujući noge jedna k drugoj

TRČANJE

Trčanje za loptom i u različitim smjerovima i različitim tempom

PENJANJE

Prelazi prepreke u visini trbuha ili prsnog koša

Voli penjalice i pokušava se popeti na vrh

PROVLAČENJE

Voli se provlačiti ispod stola i kroz „tunel“.

SKAKANJE I POSKAKIVANJESunožno poskakuje na mjestu.

Sunožno skakanje u kretanju.

MALI POLIGON

Poligoni su posebna „poslastica“ koju su Loptice odmah zavoljele, što je vrlo važno, jer je  u motoričkom, kao i u svakom drugom učenju najvažnija motivacija. Ono što se ne smije zaboraviti, jest  to da dijete i kad nije uspjelo u nekoj motoričkoj aktivnosti, treba svejedno pohvaliti za uloženi trud!

Didaktička sredstva koja se koriste u poligonu su prilagođena dobi djece: strunjače, različite penjalice, lopte, stalci, vrećice s pijeskom, švedske klupe, palice, obruči, mini trampolin, posebni tunelu za provlačenje, čunjevi, itd.

Redovitim vježbanjem razvija se inicijativa, samostalnost, pouzdanost, upornost, odlučnost, točnost, preciznost, hrabrost, discipliniranost, savjesnost, prijateljstvo, solidarnost, a sve su to osobine koje želimo razvijati kod naše djece, zato vježbajmo i bavimo se sportom!