Čovjek postaje najbliži sebi kada postigne onakvu ozbiljnost kakvu ima dijete dok se igra. (Heraklit)
Jednoga poslijepodneva, tete su isprobavale aplikaciju za izradu fotografija s prikazom životinja. Usputno su snimile nekoliko fotografija i pokazale ih djeci, a one su izazvale ogroman interes. Priča o zmiji koja je spavala pokraj Dore u krevetiću i krokodilu koji je gotovo ugrizao Vitu za nos, ali ju je teta Marijana nekako uspjela spasiti, proširila se skupinom brzinom munje! Naravno, Vita nije zaboravila pitati tetu Tonku: ,,E, a gdje si ti bila?”.
Idućeg jutra, Gumbići su uzeli povećala, dalekozore, 3D naočale te počeli tražiti tragove životinja po sobi, ”zapisivati”, ”opisivati” i ”fotografirati” pronađeno, crtati tragove. U jednom trenutku, Sergej je spomenuo (naravno, nepostojeći) trag krvi te su djeca počela postavljati pitanja: Jesu li životinje ozlijeđene?, Jesu li nekoga napale?, Kamo su otišle?, Tko ih je otjerao?… Našeg Nolana zanimalo je trebamo li pozvati njegovog tatu policajca, a Mila je zaključila da Sergej ima posebne oči kojima najbolje vidi tragove.
Iako su djeca vjerovatno bila svjesna toga da krokodil nije posjetio našu sobu, uzbuđenje im se moglo vidjeti u očima. Jako su se ”ufurali” u cijelu priču i uživali u osmišljavanju i proširivanju igre: Što nam još treba?, Kako ćemo to sada…?, Čekaj, vidi ovo!… Još su dva jutra Gumbići dodavali i oduzimali elemente igri, kada je interes polako počeo opadati. Nama se jako svidjelo što je nekoliko fotografija izazvalo toliko različitih načina poticanja dječjeg razvoja, u svim područjima, pa smo se trudile popratiti dječju igru i interes.
Možda vam ova igra djeluje jednostavno (pa to su samo djeca koja se igraju traženja životinja!), ona uključuje tako mnogo toga:
- simboličku igru, u pravom značenju te riječi;
- slijeđenje svoje ideje, ali i prihvaćanje tuđe te pokušaje ujedinjenja dviju ideja;
- suradnju među djecom;
- shvaćanje pisane riječi kao nečeg važnog i potrebnog;
- jačanje samopouzdanja (”I ja ću pred svima nešto reći!”);
- dječju samoorganizaciju u igri;
- vježbu igre uloga (čas ”zapisujemo” sami, a zatim se vraćamo u realnost i tražimo da nam teta Marijana zapiše ”pravim” slovima);
- intrinzičnu dječju motivaciju;
- mogućnost da se svatko uključi prema vlastitim željama, potrebama i mogućnostima, ali da možda, u žaru igre, i izađe i svoje komforne zone i isproba nešto novo i
- igru otvorenog kraja – pravila su djeca sama određivala, sama prilagođavala situaciji, sama dodavala elemente koje su u određenom trenutku smatrala potrebnima.
Iako je atmosferu iz sobe dnevnog boravka toga prvoga jutra na ovaj način nemoguće prenijeti, dijelimo s vama nekoliko fotografija i izjava Gumbića. A vi, dragi odrasli, hvatajte taj žar u očima svoje djece i potrudite se uživati u njihovoj mašti!
Tri odrasle,
oduševljene dječjim idejama,
vaše D&M&T