Različite čarapice

Inkluzija u dječjem vrtiću podrazumijeva proces u kojem u istom okruženju borave djeca s i bez teškoća u razvoju, radi njihove zajedničke igre, druženja i učenja. Korist od inkluzije imaju svi: kako dijete s teškoćama u razvoju, tako i odgojiteljice i sva djeca u skupini i to u razumijevanju različitosti te bogatstvu u području socio – emocionalnog razvoja.

Svjetski dan sindroma Down obilježen je u Dječjem vrtiću Cvrčak, a ovako su to učinile Sovice:

Predškolci su izrezali papirnate dijelove tijela te su, uz pomoć odgojiteljica, sastavili lutku koju su nazvali Mirko Sović. Djeca su nabrojala što sve možemo činiti pojedinim dijelovima tijela, što je odgojiteljica zapisala.

No, dogodila se situacija u kojoj Sovice nešto ne mogu. Uobičajene igre različitim materijalima (slagalice, bockalice, igre uparivanja, lego kockice) otežali smo stavljanjem rukavica i poveza preko očiju. Djeca su vrlo brzo primijetila da neke aktivnosti mogu teško izvesti, a neke ne mogu uopće. Neka djeca nisu se predavala i ulagala su dodatni trud, neka su odmah uzviknula: ”Ja to ne mogu!”, a neka su se nervirala: ” Teta, pa što nam to daješ?”. Zatim im je objašnjeno da se osobe s invaliditetom ponekad osjećaju tako; nešto žele, a ne mogu izvesti – pričati, hodati, samostalno jesti, čak se ni igrati, barem ne na onaj uobičajeni način.

Iako su Sovice osviještene i senzibilizirane za potrebe svog prijatelja sa sindromom Downa, ovim se pristupom htjelo dodatno potaknuti njihovu empatiju, prihvaćanje različitosti i socio – emocionalni razvoj uopće.

Obzirom da je tog dana ipak bilo ”Stjepanovo” (kako bi to rekla Petra), naš Stjepan preuzeo je važnu ulogu dirigenta u zajedničkoj igri te dobio mogućnost upravljanja cijelom skupinom djece. Ponavljali smo njegove pokrete, fotografirali se u različitim čarapicama (hvala roditeljima što su se sjetili!) te temperama obojili čarape koje su djeca nacrtala.

Često ćete čuti: Inkluzija je odlična za djecu s teškoćama u razvoju, mogu boraviti u vrtiću s prijateljima i pripremati se za školu. Razmislite ponekad o onoj drugoj strani, koliko djeca urednog razvoja nauče i što sve razvijaju družeći se s prijateljima različitih sposobnosti! A mi, veliki, uvijek bi trebali učiti od djece.

Dvije ”odrasle” Sovice, Karla i Tonka