Spremnost za školu je minimum razvojnog stupnja koji djetetu omogućuje da primjereno reagira na zahtjeve škole. Poimajući spremnost za školu kao složeni sklop karakteristika, ona obuhvaća tjelesnu, jezičnu, intelektualnu, emocionalnu i socijalnu zrelost djeteta za školu.
Pojam predškole odnosi se na pripremu djece za polazak u školu. Slikovito rečeno, to je prostor između obiteljskog doma, dječjeg vrtića i osnovne škole.
Priprema za školu se u našem vrtiću provodi u skladu s Programom predškole, dokumentom koji je verificiran od Agencije za odgoj i obrazovanje te Ministarstva znanosti i obrazovanja RH.
Primarni cilj programa predškole je priprema za školu, no osim razvijanja vještina neophodnih za uspjeh u školi (poput grafomotorike, predvještina čitanja i predmatematičkih vještina), veliki naglasak se stavlja na razvijanje socijalnih i emocionalnih vještina. Zato je i jedna od važnijih funkcija predškole upravo razvijanje socijalnih vještina koje dijete ne može steći u obiteljskom domu niti povremenim odlaskom s roditeljima na mjesta gdje borave djeca. Predškola je sigurno okruženje koje će mu pružati izazove te će ga istovremeno poticati na učenje i igru.
Osnovna zadaća programa predškole je razvijanje i unaprjeđivanje tjelesnih, emocionalnih, socijalnih i spoznajnih potencijala djeteta te poticanje komunikacijskih vještina potrebnih za nove oblike učenja. Stoga je važno svakom djetetu u godini dana prije polaska u osnovnu školu osigurati optimalne uvjete za razvijanje i unaprjeđivanje vještina, navika i kompetencija te stjecanje spoznaja i zadovoljavanje interesa koji će mu pomoći u prilagodbi na nove uvjete života, rasta i razvoja u školskom okruženju.
Sažetak aktivnosti koje možete provoditi sa svojim djetetom potražite ovdje: Prijedlog vježbi za bolju pripremu djeteta za školu
Doris Vešković Muškardin, mag. pedagogije