Tijekom studenog Gumbići su uživali u sklopu aktivnosti “To sam ja!”. Djeca sve češće crtaju sebe, mame i tate ili prijatelje pa smo odlučile ponuditi im aktivnosti tijekom kojih će više primijećivati dijelove tijela, promišljati o njima i dodavati ih svojim crtežima. Također, djeca vole aktivnosti tijekom kojih se razgovara/crta/radi nešto na temu njih samih pa je ovaj sklop različitih aktivnosti bio djeci zanimljiv i dobro prihvaćen. Na kraju, pružio je i tetama uvid u dječje glavice na jedan nov način, od razgovora o najdražim igračkama do slaganja prikaza lica izgubljenim dijelovima – ne zna se tko je više guštao: djeca ili tete!
Započeli smo s otiskivanjem ručica temperom i promišljanjem što sve ručicama možemo činiti. Neki od odgovora bili su: loviti ribe, kuhati, stisnuti daljinski (Nolan), lijepiti sličice, držati nešto u rukama (možda macu), dizati nešto teško (Ivan), držati se za ruke (Oliver), složiti robu, nositi seke (Vita), ku-kuc (Teo Ž.), uzeti kanticu i zalijevati cvijeće (Nora)…
Iako i inače to činimo, nekoliko dana intenzivno smo se bavili različitim aktivnostima kojima se trudimo razvijati dječju finu motoriku i jačati muskulaturu šake: nizali smo, mijesili, slagali, rezali, šarali, otvarali, konstruirali, bockali, provlačili, rastezali, svirali, crtali…
Tijekom “tjedna ručica” naučili smo pjevati pjesmicu “Prste ima ruka svaka”. Zbog lupanja šakicama po stolu, djeca su ju ubrzo uvrstila u top hitove te ju često i rado ponavljamo.
Nakon ručica, na red su došle nožice. Dok su tete škakljale djecu kistovima po stopalima, ona su davala odgovore na pitanje što sve možemo raditi nožicama: skakutati, udarati loptu, obuti cipele (Teo G.), noge mogu zviždati od nekih cipela (Ante), možemo podignuti hlače i pokazati čarape (Lovro), hodati (Nikola), na nogama možemo nositi flastere (Mila), možemo ih oprati (Leon)…
U tom smo tjednu češće vježbali, hodali na različite načine, skakali i puno plesali.
U “tjednu glave” (koji se, doduše, produžio na dva i pol tjedna) promišljali smo o tome što možemo glavom i njenim dijelovima: nositi kapu (Vanja), namignuti, ljubiti, zatvoriti oči i spavati (Dora), obrisati nos, pričati, zijevati (Vito), papati, pomirisati sa nosom, gledati (Oliver), pričati, šmrcati, čistiti uši, nositi šešir (Leon), sa ušima čuti glas, sa ustima pričati (Nolan)…
Na jednom većem ogledalu crtali smo flomasterima gledajući svoj odraz. Djeci se ova aktivnost svidjela iako nije uvijek bio lako uskladiti već nacrtano s odrazom, ako bi se djeca tijekom crtanja pomaknula. Iskoristili smo “loose parts” te slagali svoje autoportete, koristeći razne materijale. Ovdje su do izražaja došle različite dječje percepcije: neki su sve dijelove lica stisnuli na manju površinu, neki su cijeli podložak doživjeli kao “glavu”, Vanja je oba uha smjestio na istu stranu, Ivan je poželio da se njegov nos ističe pa je dodao štapić, Oliver je narančastim gumbom prikazao čelo, Ante je svom liku dodao obrve, a Teo Ž. zube.
Iskoristili smo i jedan plastični prozirni poklopac te crtali portrete prijatelja na njemu. Djeca su pokazala veliku koncentraciju pri radu, trudeći se prenijeti sve detalje lica na poklopac, ali bilo je tu i puno smijeha – portretirani bi napravili neku grimasu ili se samo nasmijali, a onda bi to potaknulo crtače da se i oni smiju. 😊
Naše aktivnosti nastavile su se mjerenjem visine sve djece. Zatim smo na većem papiru opcrtali Vanju te svi zajedno obojili njegov obris. Ovdje se dogodio mali trenutak “ljubomore”, nekoliko dječice zahtjevalo je da i njih opcrtamo, ili su barem utvrdili da ćemo njih “sigurno nacrtati sutra”. 😊
Tijekom malih individualnih razgovora, ispitivale smo djecu o najdražem jelu (juhica, griz, medo brundo čokolino, paštica, jabuka…), igrački (motor, balončići, gumeni gušter sa baterijama, plastelin, srce torbica, škarice…), boji (očito je kod nas narančasta in!), prijatelju (neki su “kao iz topa” izbacili jedno ime, dok je većina djece nabrojala više imena prijatelja iz skupine) i životinji (lav, krava, žirafa, dinosaur, jednorog, pauk, klokan, maca, zebra…). Njihovi su odgovori bili pravi, slatki, dječji odgovori. Zanimljivo je bilo gledati njihova zadovoljna lica dok s tetama razgovaraju o svojim preferencijama. Ponekad se, obzirom na broj djece u skupini, jednostavno ne stignemo posvetiti svakom djetetu ponaosob. Zato djeca vole sjesti u tetino krilo i, bar na trenutak, biti centar tetine pažnje.
Kada ste dijete, jako je važno koliko imate godina. Kako smo već ranije vježbali rezanje škaricama prateći liniju, djeca su izrezala papir na dijelove, ovisno o broju svojih godina, te nacrtala plamičke i ukrasila svoje svjećice. Ovu su aktivnost odradila u hipu, dokazujući koliko je rečenica s početka ovog odlomka istinita. Pročitali smo i priču “Piko slavi rođendan” (Eric Hill) i porazgovarali o načinima na koje djeca slave svoje rođendane.
Naše aktivnosti nastavili smo crtanjem obitelji, gdje su djeca pokazala vrlo različit pogled na obitelj: neki su nacrtali sebe, mamu i tatu, a neki su nadodali bake, djedove, pa čak i rođake i kućne ljubimce. Nekoj djeci bila su potrebna čak četiri papira da bi nacrtali sve osobe koje su odabrali! Kada smo se odlučili početi baviti dječjim imenima, nakratko nas je zaustavila izolacija skupine. Do povratka dječice, već nas je uhvatilo božićno raspoloženje i sve što ga prati pa ćemo s daljnjim razvojem aktivnosti pričekati do siječnja.
Do idućeg web susreta,
brojeći lijepe trenutke s klincima,
vaše D&T