Balončići se jako vole opustiti i umiriti uz razne priče i slikovnice. Često sami posegnu za knjigama na polici, udobno se smjeste te provedu neko vrijeme listajući i pregledavajući slikovnice sami ili s prijateljima. Također, jedna od dražih aktivnosti im je kada barba ili teta uzmu slikovnice u ruke, odmah se uglavnom svi okupe oko nas i pozorno prate i slušaju što im čitamo te nerijetko ponavljamo istu slikovnicu ili priču nekoliko puta.
Nikada nije rano početi čitati djetetu. Čitanje djetetu od najranije dobi pomaže u stvaranju posebne emocionalne veze između odraslog i djeteta. Dijete uživa slušajući priče i listajući slikovnicu, a pritom razvija naviku odgovornog odnosa prema slikovnici, a kasnije knjizi. Slikovnica uvodi dijete u svijet mašte, umjetnosti i književnosti, a pritom pomaže u razvoju opažanja, pažnje, pamćenja, mišljenja i logičkog zaključivanja te bogati maštu i kreativno mišljenje. Istraživanja su pokazala da se djeca kojima se čita od najranije dobi brže razvijaju, zainteresiranija su za okolinu, brže uče, bolje se snalaze u komunikaciji s drugima te razvijaju predvještine čitanja i pisanja i spremnija su za samostalno čitanje. Nije svaka slikovnica primjerena svakom djetetu. Odrastanjem i sazrijevanjem djeteta mijenja se i njegova potreba za slikovnicom koja je u skladu s razvojem djeteta. Mlađoj djeci trebaju slikovnice bez ili s jako malo teksta, a više slika jer takve slikovnice omogućuju učenje, uspoređivanje i povezivanje s onim što vidi u okolini. Također predmeti i pojave u slikovnicama za mlađu djecu trebaju biti što realnije prikazani jer je njihova svrha što vjernije prenijeti informaciju iz okoline. S odrastanjem dolazi do promjena u važnosti teksta pa su tako, što je dijete starije, potrebnije i slikovnice s više teksta, a manje slika.
I za kraj nekoliko savjeta kako čitati djetetu: osigurajte ugodno i mirno mjesto za čitanje, držite knjigu ispred djeteta kako bi ono moglo vidjeti i tekst i slike, uključite dijete u čitanje razgovorom o slikama, postavljanjem pitanja…, koristite različite glasove i zvukove pri čitanju priče, dramatizirajte, pokazujte djetetu riječi koje čitate jer tako dijete usvaja vezu između pisanog i govornog jezika. I naravno, ako dijete želi nekoliko puta čitati istu priču, to mu omogućite jer ponavljanjem iste priče djeca razvijaju pamćenje.