Utjecaj motoričkog razvoja od presudne je važnosti za cjelokupni razvoj djeteta predškolske dobi. Neki smatraju da će djeca svoju motoriku razviti sama od sebe. Za neke to i može biti tako ali većina ostalih trebala bi biti uključena u aktivnosti namijenjene usvajanju i savladavanju barem osnovnih motoričkih sposobnosti i vještina. Pri tome najvažniji cilj primjene ciljanih tjelesnih aktivnosti mora biti njihov pozitivan utjecaj na cjelokupno fizičko i mentalno zdravlje djece. Nedostatak primjerene tjelesne aktivnosti nepovoljno utječe na rast i razvoj djece te ugrožava normalno funkcioniranje svih organa, organskih sustava i zdravlja u cjelini.
Tjelesna aktivnost ima pozitivan utjecaj na stvaranje navika zdravog načina života, a bilo koju naviku je lakše formirati kada se krene od rane ili predškolske dobi. Dijete nerijetko samo odabire što ga zanima, ali važno je djecu rane i predškolske dobi usmjeravati i upoznavati sa svim mogućnostima koje mu se u njegovoj sredini nude, te naglasak staviti na kretanje. Slobodno vrijeme formira pojedinca, razvija njegove stavove, interese i potiče socijalizaciju, zato bi se velika važnost trebala posvetiti kineziološkim aktivnostima koje bi u slobodno vrijeme djece zadovoljavala njihove osnovne potrebe za kretanjem, a tako i ostale potrebe kao što su samopoštovanje, pripadanje, ljubav i sl.
U poticanju djece za korisno korištenje slobodnog vremena veliku ulogu imaju prvenstveno roditelji, a zatim ustanove za odgoj i obrazovanje u kojima dijete boravi. Važno je dijete od rane dobi usmjeravati na tjelesne aktivnosti, prvo kroz igru a kasnije kroz kineziološke i sportske aktivnosti te se na taj način boriti protiv sve većeg trenda sjedilačkog načina života i provođenja slobodnog vremena koje uzrokuje pad kvalitete zdravlja, ali i sa sobom donosi i brojne emocionalne, fizičke i socijalne posljedice. Aktivnosti djece trebalo bi organizirati tako da budu zadovoljstvo i radost, te da potiču, razvijaju i njeguju potrebu za suradnjom među djecom.
Prema Nacionalnom udruženju za sport i tjelesni odgoj (2002), predškolska dob je idealno vrijeme za uspostavu zdravog i aktivnog načina života. Promijeniti dječje stavove prema tjelesnoj aktivnosti mnogo je teže u kasnijoj dobi. Svrha tog ranog početka je pomoći djeci da razviju određene stavove, uvjerenja i oblike ponašanja koji će im pomoći da steknu niz temeljnih vrijednosti o zdravom načinu života.
Omogućavanje ranog početka u razvojno primjerenim tjelesnim aktivnostima djeci će dati temelj za vođenje zdravog načina života i stjecanje složenijih motoričkih vještina potrebnih u životu. Važno je djecu naučiti da je kretanje važno pa će im se tako pružiti prilika za razne mogućnosti u životu. Djeca će tako uživati u tjelesnoj aktivnosti i u onome što ono znači za njihov tjelesni, mentalni i društveni razvoj.
Ana Bodiš, prof. kineziologije