Vrlo gladna gusjenica

Nakon priče ”Vuk i tri praščića”, koja je Gumbićima bila najdraža više od tri mjeseca, svidjela im se slikovnica ”Vrlo gladna gusjenica” autora i ilustratora Erica Carlea te smo odlučile ponuditi im aktivnosti tematski povezane s tom pričom.

Pri samom čitanju priče djeci su se najviše svidjele stranice na kojima je prikazana hrana od koje je gusjenicu bolio trbuščić (sladoledni kornet, kiseli krastavac, komad pite od trešanja, kobasica…). Za gotovo svakog čitanja ovdje bismo se zaustavili kako bi svako dijete reklo što od prikazanog najviše voli jesti. Zainteresirala ih je i nova riječ – kukuljica (kućica koju je gusjenica oko sebe izgradila pri kraju priče) – te su je svaki put izgovarali zajedno s tetom 😊

IGRA PLASTELINOM

  • ”U sjaju mjesečine na listu je ležalo jajašce.” – tom rečenicom počinje priča o gladnoj gusjenici. Djeci smo ponudile plastificirani papirnati list, a ona su modelirala jajašca od plastelina, vježbajući finu motoriku.
  • Djeci su se jako svidjeli ponuđeni materijali (akvarijski kamenčići, gumbići, perlice, čupava žica, plastično cvijeće) koje su utiskivali u leptire izrađene od plastelina. Pažljivo su birali što će gdje smjestiti, komentirali, dodavali, posuđivali materijale prijateljima, imenovali boje….

”Nizalicu” izrađenu od filca djeci smo nudile uz slikovnicu. Gumbići su dijelove nizali redom, onako kako su prikazani u slikovnici, većinom ih ispravno imenujući (nije u pitanju ”sladoled” već ”sladoledni kornet”, nije ”sir” već ”komad rupičastog sira”…) te obavezno komentirajući što vole, a što ne vole jesti.

LIKOVNE AKTIVNOSTI

  • Dječica su temperom obojila papirnate tanjure, a zatim precrtala voće prikazano u slikovnici te crteže složila i zalijepila na tanjure.
  • Neobičnim kistovima, sastavljenima od pompona i kvačica, Gumbići su točkicama boje pratili liniju iscrtanu na papiru, pri čemu je do izražaja došla njihova koordinacija oka i ruke. Kada se tempera osušila, točkicama su dodali nožice, glavice i ticala te su tako nastale gusjenice.
  • Ponudile smo djeci i veće papire, na kojima su bila iscrtana krila leptira, a ona su ih oslikala temperom – tim smo leptirima ukrasili naš garderobni prostor.

S dječjim rođendanima u našu su sobu polako ušle brojke. Gumbići su počeli prebrojavati različite predmete, a prebrojavamo se svakodnevno pri stajanju u ”vlakiću”, kada krećemo prema toaletnom prostoru ili dvorištu. U igri karticama i kvačicama neka su djeca prepoznala neke brojke, sva su prebrojavala voćke prikazane na karticama, a nekoj dječici bilo je teško stiskom otvoriti kvačicu. Prilikom prebrojavanja sličica na kartici ili konkreta, djeca polako razvijaju svijest da je posljednji izgovoreni broj jednak ukupnom broju predmeta koje su prebrojavali.

Kao vježbicu za poticanje razvoja vizualne percepcije, dječici smo ponudile ”poklapalicu” – valjalo je upariti sličice motiva iz priče s njihovom sjenom. Gumbićima se ova jednostavna aktivnost svidjela, nije im bilo teško uparivati te su, nakon postavljanja svih kartica na podlogu, često sve micali i kretali ispočetka.

Među ponuđene aktivnosti ubacile smo i malo senzoričke igre – mališani su tražili kartice na kojima su prikazani motivi iz priče u Mjesečevom pijesku te ih potom uparivala s jednakim sličicama na podlozi. Veselje na njihovim licima u trenutku pronalaska kartice bilo je divno gledati, a pokazali su i veliku upornost – nije tih kartica baš tako malo!

Jedna slikovnica, koja se djeci svidjela, potaknula je niz aktivnosti kojima smo se trudile potaknuti dječji razvoj u svim područjima. U radu s djecom, trudimo se pratiti njihove interese, kada je i koliko to moguće, a zatim nuditi aktivnosti koje su u skladu s iskazanim interesima. Tako dječica mogu razvijati svoje potencijale na njima najugodniji i najprirodniji način.

Do idućeg web susreta,

                                         Čitajte djeci slikovnice!

                                                                                Vaše D&T 😊