Zašto je čitanje važno

Priče su nezamjenjiv dio odrastanja svakog djeteta te imaju višestruku ulogu u formiranju osobnosti i razvoju svih aspekata djeteta. Ljubav prema čitanju započinje u ranom djetinjstvu. Djeca s velikim uzbuđenjem čekaju čitanje priča, pričanje i čudesne mogućnosti dijeljenja događaja pomoću riječi.

Čitanje pomaže u stvaranju emocionalne veze između djeteta i odrasle osobe. Kod djece čitanje izaziva osjećaj zadovoljstva i ugode. Pomoću knjiga djeca ulaze u svijet umjetnosti i književnosti, svijet mašte. Knjige i slikovnice pomažu u razvoju opažanja, promatranja, pamćenja, razvoju mišljenja, logičkog zaključivanja, razvoju kreativnosti, potiču koncentraciju. Slušajući odraslu osobu dok čita, dijete bogati svoj rječnik i razvija govorne sposobnosti, bogati maštu i kreativno mišljenje. Djeca najmlađeg uzrasta imaju vrlo veliku sposobnost učenja i izuzetno brzo usvajaju nova znanja i informacije.

Slikovnica omogućuje djetetu da razvije svoje osjećaje, ali i da se uživi u osjećaje drugoga. Čitanje pomaže usvajanju moralnih vrijednosti i humanih poruka te potiče dijete da zavoli knjigu.

Slikovnica ima nekoliko funkcija. Dijete preko slikovnice dobiva odgovor na mnoga pitanja, čak i odgovore na probleme kojih nije bilo svjesno. Dijete postupno uči da je knjiga izvor znanja. Pomoću slikovnice provjerava svoje spoznaje i znanja o stvarima i pojavama. Slikovnica potiče razgovor odrasle osobe s djecom, razmjenu znanja i iskustva. Dijete kroz igru upija znanje koje je za njega na prvi pogled skriveno.

Slikovnice u našoj skupini su vrlo veliki poticaj koji privlači djecu. Djeca aktivno sudjeluju u čitanju slikovnica i knjiga. Često čitamo slikovnice nama bliske tematike koju koristimo kao poticaje (odvikavanje od pelena, duda). “Mali medo s pelenama”, “Medo Tobi u vrtiću”, “Mala priča o dudi”, “Ja već sam jedem” kao i sve “Miffy” slikovnice. Slikovnice nam pomažu pri prepoznavanju i imenovanju boja, kada usvajamo nove pojmove, imenujemo životinje i oponašamo glasanje životinja. Slikovnice su svakodnevno prisutne u našoj skupini bilo da ih odgajateljice koriste kao poticaje ili ih djeca biraju sama.

“Knjiga je san koji držite u ruci.” – Neil Gaiman

 

Odgajateljice Tatjana i Sandra