Likovni odgoj u dječjem vrtiću

Likovni odgoj djece čvrsto se oslanja na rezultate znanstvenih istraživanja o karakteristikama razvojne dobi djece. U radu s djecom uz programske sadržaje, odgojitelj treba voditi brigu o psihološkim, sociološkim i pedagoškim karakteristikama djece određene dobi.

Pri radu s djecom odgojitelj mora poznavati proces sazrijevanja i učenja, te na temelju toga organizira rad. Voditi brigu o razvitku psihomotorike šake, ruke, prstiju i o ovladavanju instrumentom rada (olovka, kist). Također, voditi brigu o potrebi prikazivanja okoline i to od simbolizacije, preko prikazivanja onog što dijete zna o okolini, pa do prikazivanja onoga što dijete stvarno može vidjeti u okolini.

Likovna tema sama po sebi je neutralna i može biti iskazana na mnogo načina. To znači da je vrijednost likovnog izraza djeteta u onome što samo vidi, pronađe ili otkrije u predmetu ili događaju likovnog izraza.

U radu s djecom na području likovnog odgoja koristimo različite crtačke, slikarske i kiparske tehnike. Često ih primjenjujemo u radu jer ih djeca vrlo rado prihvaćaju. Naša osnovna vodilja je ta da bi svaki likovni rad djece trebao biti odraz njihove želje za igrom likovnim materijalom.

U prilogu pogledajte koje su tehnike koristili I Calimeri kroz proteklu pedagošku godinu.