Slikovnice su djeci uvijek zabavne. Primijetili smo veći dječji interes za slikovnicama nego ranije. Stoga, nudimo im slikovnice različitog sadržaja da bismo zadovoljili njihove interese. Potičemo čitanje slikovnica poslije doručka u formaciji kruga kako bi svi sudjelovali, a čitamo i pred spavanje za bolji san.
Čitamo djeci slikovnice prema njihovim interesima, a trenutni interes su farma, životinje i vozila na farmi jer smo na hodniku ispred sobe dnevnog boravka napravili našu „Farmu“ koju možete pogledati. Nakon čitanja, djecu potičemo prepričavanju i opisivanju pročitane priče. Na taj način imenujemo razne predmete, osobe, oblike i boje.
Cilj čitanja je stvaranje navika čitanja i da kroz čitanje razvijaju svoje govorne, jezične i spoznajne sposobnosti te maštu i kreativnost u svom verbalnom izražavanju. O brojnim benefitima čitanja od najranije dobi i kako čitati možete pročitati u nastavku. Dio teksta je preuzet s Internet stranice www.rastimozajedno.hr.
ČITANJE DJETETU OD NAJRANIJE DOBI:
- bogati njegov rječnik i govorne sposobnosti, pomaže mu razviti predčitačke vještine prijeko potrebne za samostalno čitanje;
- potiče zadovoljstvo i ugodu djeteta;
- unapređuje djetetove sposobnosti slušanja;
- bogati maštu i kreativno mišljenje djeteta;
- pomaže u razvoju opažanja, promatranja, pozornosti, pamćenja, mišljenja i logičkog zaključivanja;
- uvodi dijete u raznolik svijet zbivanja i iskustava, razvija različite djetetove interese, omogućuje stjecanje znanja;
- pomaže usvajanju moralnih vrijednosti i humanih poruka;
- pomaže djetetu da zavoli knjigu.
KAKO ČITATI:
- pronađite udobno i mirno mjesto za čitanje;
- isključite sve što bi vas moglo ometati;
- držite knjigu ispred djeteta, tako da je ono može dobro vidjeti i dodirivati;
- uključite dijete u čitanje razgovarajući o slikama, ponavljajući riječi koje mu se sviđaju, postavljajući pitanja, dopustivši mu da lista stranice…
- pokazujte rukom riječi koje čitate; dijete tako uči vezu pisanoga i govornog jezika te pravila hrvatskoga jezika;
- čitajte priču u cijelosti radi doživljaja, a zatim razgovarajte o njoj;
- potaknite dijete da ono priča priču, slušajte ga;
- čitajte s izmjenama ritma i glasnoće, činite stanke i dajte djetetu dovoljno vremena da “proradi” ono što je čulo;
- birajte knjigu koju ćete čitati zajedno s djetetom; ponovno čitajte istu knjigu ako to dijete traži.