Važnost čitanja i stvaranja navika čitanja

Slikovnice su djeci uvijek zabavne. Primijetili smo veći dječji interes za slikovnicama nego ranije. Stoga, nudimo im slikovnice različitog sadržaja da bismo zadovoljili njihove interese. Potičemo čitanje slikovnica poslije doručka u formaciji kruga kako bi svi sudjelovali, a čitamo i pred spavanje za bolji san.

Čitamo djeci slikovnice prema njihovim interesima, a trenutni interes su farma, životinje i vozila na farmi jer smo na hodniku ispred sobe dnevnog boravka napravili našu „Farmu“ koju možete pogledati. Nakon čitanja, djecu potičemo prepričavanju i opisivanju pročitane priče. Na taj način imenujemo razne predmete, osobe, oblike i boje.

Cilj čitanja je stvaranje navika čitanja i da kroz čitanje razvijaju svoje govorne, jezične i spoznajne sposobnosti te maštu i kreativnost u svom verbalnom izražavanju. O brojnim benefitima čitanja od najranije dobi i kako čitati možete pročitati u nastavku. Dio teksta je preuzet s Internet stranice www.rastimozajedno.hr.

ČITANJE DJETETU OD NAJRANIJE DOBI:

  • bogati njegov rječnik i govorne sposobnosti, pomaže mu razviti predčitačke vještine prijeko potrebne za samostalno čitanje;
  • potiče zadovoljstvo i ugodu djeteta;
  • unapređuje djetetove sposobnosti slušanja;
  • bogati maštu i kreativno mišljenje djeteta;
  • pomaže u razvoju opažanja, promatranja, pozornosti, pamćenja, mišljenja i logičkog zaključivanja;
  • uvodi dijete u raznolik svijet zbivanja i iskustava, razvija različite djetetove interese, omogućuje stjecanje znanja;
  • pomaže usvajanju moralnih vrijednosti i humanih poruka;
  • pomaže djetetu da zavoli knjigu.

KAKO ČITATI:

  • pronađite udobno i mirno mjesto za čitanje;
  • isključite sve što bi vas moglo ometati;
  • držite knjigu ispred djeteta, tako da je ono može dobro vidjeti i dodirivati;
  • uključite dijete u čitanje razgovarajući o slikama, ponavljajući riječi koje mu se sviđaju, postavljajući pitanja, dopustivši mu da lista stranice…
  • pokazujte rukom riječi koje čitate; dijete tako uči vezu pisanoga i govornog jezika te pravila hrvatskoga jezika;
  • čitajte priču u cijelosti radi doživljaja, a zatim razgovarajte o njoj;
  • potaknite dijete da ono priča priču, slušajte ga;
  • čitajte s izmjenama ritma i glasnoće, činite stanke i dajte djetetu dovoljno vremena da “proradi” ono što je čulo;
  • birajte knjigu koju ćete čitati zajedno s djetetom; ponovno čitajte istu knjigu ako to dijete traži.