Osnovna je uloga predškolskog odgoja i obrazovanja da pridonosi povoljnom cjelovitom razvoju osobnosti djeteta i kvaliteti njegova života. Ostvarenje te uloge neizvedivo je bez suradnje s roditeljima. Povezivanje obiteljskog i izvan obiteljskog djetetovog iskustva i usklađenost odgojnih postupaka optimalno podupire djetetov razvoj. Zato nam je iznimno važno ostvariti uspješnu suradnju s roditeljima.
Uključivanje roditelja u odgojno-obrazovni rad
Roditelji se mogu uključivati na različite načine kao što su: sudjelovanje u aktivnostima djece, predstavljanje vlastitog zanimanja ili vještina, sudjelovanje u organizaciji i izvođenju izleta i posjeta, prikupljanje različitih materijala ili predmeta, uključivanje u različite aktivnosti na razini vrtića, isl. Svaki roditelj uključuje se prema svom interesu i mogućnostima.
U ovom slučaju, kako je prošlo vrijeme virusa Covid-19 te ne postoje nikakve epidemiološke mjere, odlučili smo pozvati neke roditelje koji su u mogućnosti djeci predstaviti svoje zanimanje.
Prvi roditelj koji se odazvao na naš poziv bila je mama Zvjezdana Podunavac, magistra kineziologije zaposlena u osnovnoj školi. Nažalost tog dana kad smo isplanirali njezin posjet našoj odgojnoj skupini, hol vrtića bio je zauzet te nismo uspjeli realizirati prvotni plan, a trebao je to biti poligon koji bi djeca uz njezinu pomoć prolazila.
Ostala je u našoj SDB te s djecom odradila vježbe primjenjene ovoj dječjoj dobi. Djeca su strpljivo slušala i radila što im se govori.
Zatim nam je u posjet došao Kristijan Pavlinac, koji radi u policijskoj postaji, ali nije policajac koji vozi auto ili motor, piše kazne i kao što djeca kažu “hvata lopove”.
Bio je voljan obući policijsko odijelo, pokazati i pojasniti djeci neka od pravila u prometu koja se tiču baš njih, a to su prepoznavanje boja svjetla semafora pri pješačkom prijelazu, pogledavanje lijevo desno pri prelasku ulice, prijelaz preko označenog mjesta, tzv. zebre i sl.
Poklonio je djeci i odgojiteljima reflektirajuće prsluke kad budemo išli u šetnje da budemo bolje uočljivi. Na kraju je djeci podijelio bojanke s motivima policije i svakodnevnih poslova koje policija obavlja.
I nemojmo zaboraviti suradnju s našom radnom terapeutkinjom Petrom Domac koja je ovaj put bila posebna tim više što nas je teta Petra sve pozvala u sobu radne terapije. Djeca su bila oduševljena svim predmetima i pomagalima koja su zatekla u sobi te svakodnevno pitaju kad će opet ići tamo.